زبان ها

اهمیت رضایت مشتری در صنعت هتلداری

 "اهمیت رضایت مشتری" موضوع مهمی است که در این یادداشت بر اهمیت آن در صنعت گردشگری و هتلداری تاکید شده است.

سال هاست این جمله را می شنویم كه يک مشترى می تواند احساس رضایت و یا نارضایتی خود را به 7 تا 10 نفر دیگر منتقل کند؛ قطعا اين جمله درست است و همچنين اين نكته مهم را هم می توان به آن اضافه كرد كه این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دسترسی راحت مردم به شبکه های اجتماعی، تاثیرگذاری مثبت یا منفی افراد در افکار عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که یک فرد عادی می تواند یک رسانه بـاشد با مخاطبان میلیونى.

در نتيجه خبر یا احساسی که فرد به جامعه منتقل می کند در صورتی كه صحت آن ثابت شود می تواند باعث رونق و یا ورشکستگی یک مجموعه شود.

به عبارتی دیگر انتقال اطلاعات و اخبار در سریع ترین زمان ممکن اتفاق مى افتد و مجموعه هایی که از اهمیت این موضوع آگاه نیستند و در خدمات رسانی به مشتریان شان ضعیف عمل می کنند به سرعت از چرخه رقابت خارج می شوند و بالعکس صاحبان صنایعی که متوجه این مهم هستند و قوانین رضایت مندی مشتری را رعایت می کنند در جایگاه رفیع تری قرار خواهند گرفت.

راز رشد و توسعه در هر صنعتی به خصوص صنعت گردشگری و هتلداری، توجه و برآورده کردن خواسته های موجه مشتریان است و قطعا رعایت قوانین استاندارد رضایت مندی مشتری بـاعث کسب موفقیت در این زمینه خواهد بود.

 

منبع: وبسایت دنیای سفر